Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

10 tips die je helpen bij het vermageren
10 tips die je helpen bij het vermageren

De zomer is net begonnen en dat betekent bikiniseizoen. Wil je nog snel een paar kilootjes kwijt? We geven je een aantal tips waardoor je binnen de kortste keren vol vertrouwen het strand tegemoet kan.

1. Breng groenten op smaak. Groenten zijn onvermijdelijk als je wil afslanken. Ze brengen nauwelijks energie aan maar vullen wel goed. Om ze net dat tikkeltje smakelijker te maken, breng je ze op smaak met heerlijke kruiden, azijn, yoghurtsausjes en dergelijke.

2. Beperk je vleesgebruik tot 1 keer per dag. Probeer in de plaats eens iets vegetarisch zoals peulen, granen en eet hierbij maar goed veel groentjes.

3. Kies voor olie of margarine om in te bakken. Deze zijn veel gezonder dan boter. Wil je het mager? Kies dan een light variant.

4. Vergeet de suiker in je koffie of thee, gebak en noem maar op, maar kies voor een zoetstof. Deze leveren veel minder energie en zijn zeker even lekker.

5. Verwijder het zoutvaatje. Er zit genoeg zout in onze maaltijden. Te veel zout zorgt dat we water gaan ophouden en ons opgeblazen voelen.

6. Maak een boodschappenlijstje voor je gaat winkelen en koop enkel wat je nodig hebt. Zo haal je geen slechte zaken in huis en is de verleiding minder groot om je te laten gaan.

7. Lightproducten zijn goed, maar let op dat je er niet meer van gaat eten. Als je 2 lightproducten eet, in plaats van 1 gewone variant, dan heeft het ook niet veel zin.

8. Probeer nieuwe recepten en nieuwe vetarme bereidingstechnieken  uit zoals puree zonder ei en boter, in papillot, grillen, stomen enzovoort. Probeer terug aan de kookpotten te staan en laat de kant-en-klare maaltijden en afhaalgerechten voor wat ze zijn.

9. Kies voor water en als afwisseling  light frisdranken. Frisdranken, alcohol en fruitsappen bevatten veel calorieën die we niet nodig hebben. Een light frisdrank is een oplossing, maar pas op, want gashoudende dranken kunnen zorgen voor een opgeblazen gevoel. Is water drinken een probleem voor je, probeer het dan eens aan te lengen met een klein beetje vruchtensap. Ook fruit- of kruidenthees tellen.

10. Honger jezelf niet uit. Je geraakt er alleen maar gefrustreerd van en het is slechts een kwestie van tijd vooraleer je zwicht voor een vreetbui. Stel je maaltijd op voorhand samen en eet enkel wat je voorzien hebt. Je zal voldoende gegeten hebben, zonder het risico op te veel.

Reacties
 
Plaats reactie