Breng eten en bewegen in evenwicht. Hoe? lees meer | Waarom ?

Voeding tegen darmkanker

Wil je darmkanker voorkomen? Pas dan je voedingsgewoonten aan. Het eten van peulvruchten, bruine rijst, gedroogd fruit en bladgroenten doet het risico dalen.

Het onderzoek starteliefst 25 jaar geleden bij 3.000 mensen. De Loma Linda universiteit uit Califorinië deed het onderzoek en ontdekte dat mensen die peulvruchten aten minder snel poliepen ontwikkeleden. Deze poliepen veroorzaken kanker in de darm.

Het eten van bruine rijst doet het risico met één vijfde dalen. Gekookte bladgroenten en gedroogd fruit doen het risico op hun beurt dalen met één vierde, dit door het hoge vezelgehalte in de producten dat een ideaal wapen is in het gevecht met kanker.

 
 

quotering 0,00: 

 
 
 

of om een reactie te plaatsen, aub.

 

selecteer categorie

oudere items